23948sdkhjf
Log ind eller opret et abonnement for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Lastbil Magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Annonce
Annonce

Uheld i morgentrafikken: Påkørte påhængsvogn og lastbil

Annonce

I morges klokken 6.03 rykkede redningspersonale og politiet ud til et færdselsuheld i det vestgående spor på Vestmotorvejen ved Bjæverskov, efter at tre trafikanter var blevet impliceret i et sammenstød.

En fører af en varebil var teknisk fastklemt i bilen, men blev reddet ud og bragt til skadestuen til nærmere undersøgelse. Ingen af de to øvrige parterne var kommet noget til ved sammenstødet.

Motorvejen blev i det vestgående spor afspærret ved afkørsel 33 Vemmedrup, mens redningsarbejdet stod på, og uheldsstedet blev undersøgt af en tilkaldt bilinspektør.

Politiet fik klarlagt, at en 20-årig mand fra Køge som fører af en varebil kørte i overhalingssporet på motorvejen, da han påkørte påhængsvognen på en lastbil, som kørte i samme retning, men i vognbanen til højre for den 20-årige.

Dette sammenstød betød, at den 20-årige mistede kontrollen over sin varebil, som efterfølgende påkørte en lastbil, der holdt som afspærring i overhalingssporet i forbindelse med vejarbejde på motorvejen.

Undersøgelses-, rednings- og oprydningsarbejdet på uheldsstedet kunne afsluttes klokken cirka 8.30, hvor der blev lukket op for afvikling af køen på motorvejen.

Den 20-årige var sluppet uden behandlingskrævende skader, og politiet afventer nu en erklæring fra bilinspektøren om de foretagne undersøgelser på uheldsstedet, før det kan afgøres, hvorvidt nogen kan have overtrådt færdselsloven i forbindelse med uheldet. 

Annonce

Det oplyser Midt- og Vestsjællands Politi. 

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce Annonce
BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|