En ny fremskrivning fra Boston Consulting Group (BCG) viser, at de nuværende politiske tiltag – inklusiv kilometerafgiften – ikke er tilstrækkelige til at nå Danmarks CO2-mål for transportsektoren i 2045.
- Det er en skam – særligt i betragtning af, at transportsektoren kan blive emissionsfri med de rigtige politiske greb, siger Marianne Dahl, fra...
DI: Transportsektoren skal være klimaneutral – her er vejen
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/60605275.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=6000&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=4000&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=0&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=440&accessToken=b67c027ebd2608a8d631b943dc11b2e82713244912b54aafca9ad43bdbafb238)
Hvis politikerne følger anbefalingerne, kan man reducere udledningerne fra transportsektoren med 42 millioner ton CO2 mere end regeringens nuværende politik og ambitioner. Foto: Getty Images
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement