23948sdkhjf

Kom til debat om grøn omstilling af vejgodstransporten

På ATL’s årsdag 7. september i Industriens Hus vil to paneldebatter tage livtag med, hvordan den grønne omstilling vil forme sig for vejgodstransporten.

At grøn omstilling er fremtidens store udfordring for vejgodstransporten, er de fleste nok enige om. Men i hvilken takt det skal ske, hvilke drivmidler der skal satses på. og hvordan det påvirker virksomhedernes forretning, er der ofte flere meninger om.

- Med kilometerafgiften gør politikerne det først og fremmest en hel del dyrere at køre diesellastbil, men derudover savner vi fortsat svar på en lang række spørgsmål. For eksempel om vi i fremtiden skal køre på el, brint eller andre grønne drivmidler, og hvordan den grønne omstilling som helhed vil præge branchen, siger branchedirektør i ATL, Lars William Wesch.

På årsdagen har ATL derfor planlagt to debatter. Den første sætter fokus på, hvordan virksomhederne i transportbranchen vil blive påvirket af den grønne omstilling. Her vil Anne Kathrine Steenbjerge fra Ancotrans og Lars Feldskou, Group CPO/SVP i Danish Crown indtage scenen sammen.

Senere vil repræsentanter for forskellige nøgleaktører i den grønne omstilling debattere drivmidler og ændrede krav til fremtidens lastbiler. Her har Søren Dupont Kristensen, adm. direktør i Systemansvar, der er et datterselskab til Energinet, givet sit tilsagn og det samme har Henrik Dehn, markedschef i OK. Fra lastbilproducenterne møder Joakim Nilsson, der er business development manager i Zero Emission, Volvo, mens brintbranchen er repræsenteret ved Knud Christensen, der er Account Manager i Everfuel A/S.

- Jeg ser virkelig frem til at høre, hvordan eksperterne forventer den grønne omstilling kommer til at forme sig for vejgodstransporten, siger Lars William Wesch.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079