Lige inden efterårsferien blev det meldt ud, at regeringen vil hæve dieselafgiften med 50 øre for at nå sit klimamål i 2025.
Lastbil Magasinet har spurgt direktør i DTL, Erik Østergaard, hvad han mener, det vil betyde for de danske vognmænd både at skulle forholde sig til en kommende kilometerafgift for lastbiler og en forhøjet dieselafgift?
- Ki...
Direktør: Øget afgift vil reducere ”tank-turismen”
Et olietillæg har langt de fleste vognmænd i forvejen indregnet i deres priser, påpeger DTL-direktør, Erik Østergaard
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/59875753.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=3000&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=2000&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=1&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=440&accessToken=873b31f04abf6d7103957e986fa56d0afe59cb803b432804d6ff639bac943691)
Problemet er, at alternativet til at køre med diesel, det er bare meget dyrt, siger DTL-direktør, Erik Østergaard. Genrefoto: Colourbox
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement