Danmark er stadig lukket land for modulvogntog drevet af aerodynamiske lastbiler med forlængede førerhuse.
To år efter introduktionen kan den hidtil eneste producent af disse lastbiltyper - den hollandske DAF-fabrik - altså ikke sætte de nye, brændstofoptimerede kabiner i drift som del af et modulvogntog på danske plader.
Situationen vække både u...
Importør: Myndighederne mangler forståelse for branchen
Sagen om forlængede førerhuse viser intern splid blandt myndighederne, hvor nogle er klar til at åbne op for de mere miljøvenlige lastbiler
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/80397800.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=3264&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=2448&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=0&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=495&accessToken=2be3384fd1a1865efb9ccbab9446aac3728c1c49b483c27ae6764a33bdc7cb28)
DAF XG+ er markedets mest rummelige førerhus. Kører man modulvogntog, er denne kabine dog udelukket. Foto: Rasmus Grønvig Haargaard
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement