Det hjælper måske at råbe op.
I hvert fald lader det til, at den seneste tids omtale af de danske myndigheders fodslæbende indstilling over for nye lastbiler med aerodynamisk front og forlængede førerhuse er under - langsomt - opbrud.
De nye, længere lastbiler er tilladt i almindelige standard-kombinationer, men udelukket fra at indgå i modulvogn...
Efter importør-pres: Nye lastbiler kan få grønt lys hurtigere
Tidsplanen speedes en anelse op for at få klarlagt, om aerodynamiske lastbiler med forlænget front kan få fjernet en væsentlig forhindring i Danmark
Fronten på Volvo FH Aero er 239 mm længere end en standard-kabine - og det går ikke, hvis du vil køre modulvogntog i Danmark. Foto: Rasmus Grønvig Haargaard
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Lastbil Magasinet, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer