Det hjælper måske at råbe op.
I hvert fald lader det til, at den seneste tids omtale af de danske myndigheders fodslæbende indstilling over for nye lastbiler med aerodynamisk front og forlængede førerhuse er under - langsomt - opbrud.
De nye, længere lastbiler er tilladt i almindelige standard-kombinationer, men udelukket fra at indgå i modulvogn...
Efter importør-pres: Nye lastbiler kan få grønt lys hurtigere
Tidsplanen speedes en anelse op for at få klarlagt, om aerodynamiske lastbiler med forlænget front kan få fjernet en væsentlig forhindring i Danmark
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/101085749.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=5184&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=3456&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=0&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=440&accessToken=34bdcc76b5c9590a6f04453583659ef96857884b52df5f670267392f6fc85184)
Fronten på Volvo FH Aero er 239 mm længere end en standard-kabine - og det går ikke, hvis du vil køre modulvogntog i Danmark. Foto: Rasmus Grønvig Haargaard
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement