23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Lastbil Magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.

Analyse: Hvor meget er en god pause værd?

Der skal kæmpes hårdt for at vinde chaufførernes gunst på den nye betalings-rasteplads for lastbiler, Recharge City – og her bliver den ”rette pris” kombineret med rabatmuligheder afgørende for succesen på den lange bane, for i dag synes mange, at det er alt for dyrt

At betale eller ikke betale. Det er sagen.

Det er nu halvanden måned siden, at den nye storrasteplads Recharge City ved Horsens åbnede portene for lastbilchaufførerne.

Og vi kommer ikke uden om det; prisniveauet for parkeringen – og dermed betalingsvilligheden hos chauffører og vognmænd - er det helt afgørende parameter for, om den nye storsatsning af en betalingsparkering for lastbiler ved Horsens Syd bliver en succes.

Men allerede nu står det klart, at der skal kæmpes for at vinde vognmændenes gunst, for dem og deres chauffører kommer ikke af sig selv, hvis prisen ikke er ”rigtig”.

Der er masser af plads

Anlægget er flot, flot, flot, og der er plads til 450 lastbiler, men hvad hjælper det, hvis chauffører og vognmænd ikke vil betale det, det koster at køre ind på rastepladsen for at tage et dagligt hvil.

Da Lastbil Magasinet kiggede forbi Horsens Syd en torsdag aften i februar en uge efter den uofficielle åbning 15. februar var det småt med besøgende på lastbilparkeringen. Faktisk var det så småt, at det var svært at finde mere end en enkelt chauffør, der denne aften kunne give sit besyv med om rasteplads-oplevelsen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094