By-, Land- og Transportministeriet har udsendt et cirkulære med nye bødetakster for manglende betaling af vejafgiften - hvor bødeniveauet er forskelligt afhængig af overtrædelsens grovhed.
ITD har været en af de absolut hårdeste kritikere af håndteringen af den vejafgiften siden indførslen i januar 2025 - og for vognmandsorganisationen er det ikke nok med det nye bøde-cirkulære.