23948sdkhjf
Log ind eller opret et abonnement for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Lastbil Magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Annonce
Annonce

Nummerplade-genkendelse igen i søgelyset

Annonce

Forberedelsen af et udbud med henblik på indgåelse af en ny kontrakt om ANPG (automatisk nummerpladegenkendelse) er igangsat, og en ny kontrakt forventes indgået i løbet af 1. kvartal 2022.

Det fremgår af et svar fra justitsminister Nick Hækkerup til Folketingets Retsudvalg.

- Rigspolitiet kan i den forbindelse oplyse, at der med trygheds- og sikkerhedspakken fra 2019 og finansloven for 2020 er afsat midler til en markant udvidelse af politiets ANPG-kapacitet med yderligere 112 stationære anlæg og 105 mobile anlæg, som efter Rigspolitiets vurdering dækker politiets aktuelle behov for ANPG-udstyr, lyder det i en udtalelse, som ministeriet har indhentet hos Rigspolitiet.

Annonce Annonce
BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|