23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Lastbil Magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.

Hvorfor skal vi pukle 12 timer om dagen?

Er det i dagens Danmark muligt at arbejde som lastbilchauffør uden at skulle pukle måsen ud af bukserne 12 timer om dagen – og ofte seks dage om ugen?

Det spørgsmål stillede den 37-årige chauffør Kim Bundgaard fra Hillerød forleden til sine kollegaer i chaufførgruppen på Facebook.

Kim Bundgaard har netop været ramt af stress og andre følgesygdomme efter en ansættelse i endnu et firma, der stillede store krav til chaufførernes arbejdsomhed og ikke levnede meget tid til et privatliv ved siden af arbejdet. Han har kørt lastbil siden 2001 og har blandt andet kørt distributionskørsel, stykgods og arbejdet som flyttemand. På de fleste af de arbejdspladser han har været, har en normal arbejdsuge på 37 timer været en by i Rusland, og alle steder møder han holdningen: ”Hvis ikke du kan lide lugten i bageriet, må du bare skride”.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079|