23948sdkhjf
Log ind eller opret et abonnement for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Lastbil Magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Annonce
Annonce

Mistede førerretten i otte år

Annonce

Tre måneders fængsel, en bøde på 158.000 kr. samt otte års frakendelse af førerretten. Det var straffen, da en lastbilchauffør tirsdag blev dømt ved Retten i Kolding.

Den 36-årige mand havde gjort sig skyldig i personelfalsk, adskillige overtrædelser af køre-hviletidsreglerne samt besiddelse af amfetamin og har fået konfiskeret blandt andet førerkort og amfetamin.

Annonce

Tungvognscenter Syd stoppede den 36-årige mand den 5. september 2014, og på det tidspunkt havde hans førerkort været inddraget siden april 2014, skriver fredericiaavisen.dk.

Annonce

Manden er dømt for 13 forhold af personelfalsk, da han i august og september 2014 brugte kærestens førerkort.

Annonce

Den 36-årige er også dømt for to kørsler i bil og lastbil med amfetamin i blodet.

[add:493]

Annonce
Annonce
Annonce Annonce
BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|