23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Lastbil Magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.

De hemmelige anlægsbiler

Årets Lastbil i Europa 2016 bliver kåret ved transportudstillingen Solutrans, der finder sted i Lyon 17.-21. november.

Blandt de seks kandidater til titlen finder vi Renaults nye anlægsbiler, som er samlet i to modelserier – nemlig C- og K-serien.

Ved ”revolutionen” i sommeren 2013, hvor Renault relancerede hele sit lastbilprogram, blev de gamle anlægsbiler som Lander og Kerax erstattet af de nye C- og K-lastbiler, som i dag er Renaults tilbud til anlægs- og entreprenørkørsel.

Herhjemme er Renaults nye anlægsbiler fortsat ”hemmelige” – forstået på den måde, at Volvo-gruppen har valgt kun at forhandle Renaults D- og T-serier på det danske marked. Andre steder i Europa har de til gengæld vundet mere indpas, og C- og K-serien er altså én af kandidaterne i afstemningen om den prestigefulde titel.

Bag kåringen af ”Truck of the Year 2016” står den internationale lastbil-jury bestående af 25 af Europas førende motorjournalister fra lige så mange lande.

Det danske medlem af den internationale lastbil-jury er Lastbil Magasinets tekniske redaktør, Ivan Stjernqvist.

De seneste fem års vindere af Truck of the Year:

2015: Renault T

2014: Volvo FH

2013: Iveco Stralis Hi-Way

2012: Mercedes-Benz Actros

2011: Mercedes-Benz Atego

[add:338]

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web02