23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Lastbil Magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.

DEBAT: Man kan ikke sammenligne arbejdstider

Chauffører er jo flere ting, og dét bør Kjeld H. Jensen da absolut sætte sig ind i.

En chauffør, der kører en to-  tre- fireakslet grabbil med eller uden kærre/påhængsvogn i indre by, har ikke samme arbejdsforhold og arbejdstid som en fragtbilchauffør. En speditionschauffør eller en distributionschauffør har jo også vidt forskellige forhold fra den chauffør, der kører materialer fra en grusgrav til eksempelvis et betonværk eller en vejbyggeplads.

Man kan slet ikke sammenligne chaufførers arbejdstider, hvis arbejdet ikke er nøjagtigt det samme.

Min egen sidste arbejdsplads bestod af fabrikskørsel, hvor arbejdsdagen kunne være ni timer, men hver anden dag var den på 15 timer, dog uden at de kørte kilometer på hele dagen overskred 35. Det var timelønnet, og selve arbejdet bestod i at flytte trailere fra rampe til rampe forskellige steder i nabolaget.

Det kan jo slet ikke sammenlignes med at køre en vindmølledel fra Randers til det vestlige Holland eller et læs betonelementer til Berlin; men både bil og chauffør var den samme.

Steen A. Jensen
Slåenbakken 12
8520 Lystrup

[add:467]

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|