Henrik Josefsen Transport har netop fået leveret en ny DAF XF
Da der skulle vælges ny lastvogn, var det naturligt, at det blev DAF igen. Den gamle havde næsten kørt 1 million og har kørt fornuftigt på diesel, samt haft en fornuftig kost på vedligeholdelse.
Chaufføren har også været med i valg af opbygning, samt hvad der skulle laves indvendig i bilen. Biltypen blev en XF 105-510 FTG i en akselafstand på 4150 mm. Det gør det muligt at få godt med diesel med.
Derudover er der lavet plads til en værktøjskasse, samt diverse afdækninger og dørkplade.
[pic:19087]Lastvognene er udstyret med ATe drivline (Advanced Transport Efficiency) hvilket betyder at drivlinien er optimeret til at kunne køre så økonomisk som muligt.
For at opnå dette, er DAF-lastvognen blandt andet elektronisk optimering, ligesom spoileren også er optimeret, samt gearingen i bagtøjet. Gearkassen er As-tronic med integreret retarder.
Bilen er opbygget ved PM lastvogns service og lavet indvendig i førerhus i Padborg ved BJ Autopolstring.
Den færdige klargøring er lavet af ESA Trucks i Kolding, hvor sælger Thomas Poulsen har stået for aflevering.
[add:377]