23948sdkhjf

DEBAT: Rolig nu, Orla

Til Orla Sørensen, S&A Transport (læs "DEBAT: Utroligt, ITD"):

Orla, det kan undre mig meget, at du er medlem hos ITD, når du skriver, som du gør. Mon du er en af de mange medlemmmer, der kun er medlem for den årlige check?

Jeg kan ikke forstå, at du vil lægge navn til ITD's holdninger, hvis ikke du støtter op om dem. Hvis man nu læsser Nikolajs indlæg igennem en gang mere, så er det jo rene facts, han kommer med!

Så der er vel ingen grund til at fare op med bål og brand. Du kan godt låne min lommeregner, hvis du vil regne efter! 1 % fejl er sgu helt o.k. ved Anco. Det er da meget bedre, end de fleste andre vognmænd i DK, hvis man tænker på overlæs og køre-/hviletid.


René Jensen, Nørager Vognmandsforretning
Grynderupvejen 1
9610 Nørager

Til Orla Sørensen, Bramming:

Om du skal være flov over, at du er medlem af ITD, er jo op til dig. Hvis du ikke deler deres politiske holdninger, kan jo melde dig i ud, der er da ingen grund til at betale kontingent til ITD, og dermed støtte de lobbyister der render rundt både i København og i Bryssel og arbejder stik imod det, du mener.

Måske skal du vente til efter næste generalforsamling, der kunne du komme med følgende forslag: du mener, at det ville være relevant at spørge medlemmerne om man mener følgende:

Mener medlemmerne, at cabotagekørslen skal gives helt fri i 2014, ja eller nej?

Hvis ITD ville lave en anonym afstemning blandt alle deres ca. 500 medlemmer, er jeg sikker på, at ca. 80% vil takke nej tak til fri cabotage i 2014.

Måske tager jeg fejl, lad det komme an på en prøve, ITD.


Leif Therkelsen
Stationsvej 13
6622 Bække

Svar til Nikolaj Stig Nielsen (læs "DEBAT: Kommentarer til Søren Schmidt"):

Jeg må indrømme, at jeg lige skulle overveje en ekstra gang, om jeg fandt det nødvendigt at svare på dit indlæg, men jeg synes det vil være synd, hvis personer uden indsigt i branchen, fandt dit rosenrøde billede af erhvervet for troende.

Nu antager jeg , at det ikke er noget du selv har fundet på, men er dikteret fra højere sted, da ITD ofte gerne vil tegne et billede af en branche i fremgang på trods af, at det så langt fra er tilfældet.

Ikke desto mindre forekommer det mig stadig absurd, at du vil lægge navn til noget, der befinder sig så langt fra virkeligheden, og som oven i købet starter ud i en nedladende tone om manglende løsningsforsalg, men hertil kan jeg jo så konstatere, at du enten ikke har læst mit indlæg grundigt nok, eller blot vælger at forstå, hvad du nu synes passer ind i sammenhængen.

Når du nu nævner løsningsforslag og spændende idéer, men selv udelader selvsamme i dit svar, og i stedet plæderer for et håbløst forsvar af en branche, som gennem de seneste år har mistet 8000 danske arbejdspladser, fremstår du nærmere som en pinlig pendant til ”komiske Ali”, end som en seriøs medarbejder for en ”dansk” brancheorganisation, og det er vel ikke meningen?

I øvrigt forstår jeg helt overordnet ikke, hvorfor du/ITD har så travlt med at forsvare en branche, hvor alle pile peger i retning af en snarlig ”tur i kanvassen”, hvis ikke der sker noget drastisk fra politisk side. Igen udstiller det blot, hvilke interesser ITD reelt forsvarer, og jeg er mildest talt forundret i og med, at ITD er en dansk organisation. Det er da for i øvrigt fint med danske vognmænd, som kører på danske plader, men du glemmer i dit særdeles ivrige forsvar, at tænke på, hvem der mon sidder bag rattet. Jeg håber da ikke, at du er så naiv, at du udelukkende tror, at det er danskere. For hvis det er tilfældet, er min sammenligning med ”komiske Ali” endog ganske passende.

Jeg forstår ligeledes heller ikke jeres stiltiende accept af ulovlig cabotage, da det i min verden ikke kræver en højere uddannelse end som så, at tælle til én, to, tre ture. Hvis det ikke er muligt at overholde en regel så simpel, er det måske på tide, at de pågældende disponenter søger andre græsgange, eller er det måske slet ikke de matematiske evner der svigter, men blot en kalkuleret risiko, som stort set ikke er en risiko, da politiet ikke gør sig i større kontroller end som så. Hermed et løsningsforslag: Få indført et transportpoliti på linje med BAG i Tyskland, hellere i dag end i morgen.

I samme ombæring må du ikke misforstå, at jeg skam tager hatten af for de danske firmaer, som driver deres forretning ude i Europa, og hvor ordet "cabotage" får en helt anden ordlyd sammenlignet med her i Danmark, hvor der desværre blot spekuleres i at omgåes reglerne mest muligt, og det håber jeg, at du, selvom du ikke vil indrømme det, kan se er rigtigt!


Søren Schmidt


Nordborggade 57
8000 Århus

C

[add:356]

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078