23948sdkhjf

DEBAT: Kommentarer til Leif

Jeg kan ikke se, at der er nogen problemer. Hvis fx en lastbil begynder at overhale, slår jeg fartpiloten fra, og så tager det et minut at overhale. Så lidt skal der til, for at trafikken glider.

Frank J. Petersen
Landvadhøj 2
9320 Hjallerup

Hr. Leif Madsen - du må ha levet i en anden virkelighed end mange af os andre, der var kun et fåtal, der kørte 85, inden vi fik begrænseren. Langt de fleste kørte 90, og de, der ville køre stærkere med deraf følgende risiko for en fartbøde, de kørte bare forbi i en fart - måske med 95-100 km/t. Netop derfor kendte man ikke til begrebet "elefantoverhalinger" før begrænserens indtog. Inden den kom til, kunne man overhale i en fart og så lette gassen igen. Det er ikke muligt i dag, og som det er i dag med begrænseren, så bliver det automatisk sådan, at folk føler sig pressede, netop fordi de ved, at de ingen mulighed har for at køre tabt tid ind.

Tempoet er, som det nu engang er. Og det er det også, når man ligger på siden af en, der de sidste 20 km har kørt 78 eller 82, og når man så forsøger at køre forbi, så kører fjolset pludselig 88 eller 90. Da jeg startede med at køre i 1989, da var det noget, tyskerne dyrkede - men aldrig danskerne. I dag er danskerne vel de værste ud i den disciplin!

Begrænseren er indført på foranledning af en kvindelig hollandsk politiker, så vidt jeg husker. Det er symbolpolitik akkurat som de overhalingsforbud, Hans Chr. Schmidt fik indført, altså regler der udelukkende tjener det formål at tale til de fleste vælgeres følelser, uden at de skal være det mindste fornuftige eller virksommme!

Morten Slot-Thomsen
Blæsbjergvej 40
8722 Hedensted

[add:243]

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109