23948sdkhjf

Kampagnen godt fra start

Der er blevet taget godt imod budskaberne fra "Holder DK Kørende"-kampagnen, siden den gik i luften den sidste fredag i august med det store åbningsarrangement på Rådhuspladsen i København.

Ca. 10.000 har indtil videre besøgt kampagnens website på lastbiltransport.dk, og masser af mennesker har henvendt sig direkte til kampagnens sekretariat med positiv respons.

»Samlet må vi sige, at danskerne har taget rigtigt godt imod kampagnen. Vi har fået et hav af positive tilbagemeldinger på kampagnen, mens vi ikke har fået nogen på, at den skulle være dårlig eller irrelevant,« siger Jacob Chr. Nielsen, der er adm. direktør i International Transport Danmark, som lægger sekretariat til kampagnen.

Gode ord skal følges af handling

Han fortæller, at der i mange af henvendelserne lægges vægt på, at kampagnens gode ord skal følges op af konkret handling, ikke mindst når det gælder adfærden i trafikken.

»Det klare svar herfra er, at kampagnen med de syngende og dansende lastbilchauffør ikke er et tiltag, der erstatter debat og konkrete løsningsforslag på lastbiltransportens problemer. Den er netop et oplæg til konstruktiv debat og efterfølgende handling. Og foreløbigt må vi sige, at det virker helt efter hensigten,« konstaterer Jacob Chr. Nielsen.

[add:38]

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078