23948sdkhjf

Debat: Hvorfor må vi ikke være her?

Debatten om overhalingsforbud har stadig tag i læserne. Redaktionen har modtaget yderligere en række kommentarer:

Hvad med at sætte hastigheden ned til 110 km/t for personbiler. Så skal man ikke bremse så hårdt, bare løfte foden fra speederen, så spares der på brændstof - altså ikke udlede så meget co2 og ikke så meget bremsestøv ud i naturen og ikke mindst ikke så mange tilskadekomne.

Ryan Jensen
Jyllandsgade 2
8600 Silkeborg

Jeg er imod alt, der heder overhaling forbudt, så er det sagt. Til det egentlige problem: Overhalingsforbudet skal væk, og alle hastigheder skal være ens, dvs. lastbiler/personbiler med og uden påhæng - samme fart.

Sæt farten til 100 km/t over det hele, for det første får vi ikke flere. men færre uheld, i USA har man det. Sætter man det op, har vi flere uheld, end de har derovre, da uheld sker, fordi der er for stor hastighedsforskel, og nogen lige skal se på noget andet.

Kære alle, det være inde på borgen som uden for, prøv at køre med samme hastighed, om det er 80 eller 90 km/t ude på motorvejen er lige meget, bare I kører med samme fart, så går det meget bedre.

Kenneth Lange
Häckgatan 5
30596 Eldsberga

Jeg synes, der er nogen, der skal regne på, hvem der indbetaler flest vejpenge/vejbenyttelsesafgift. Vi vognmænd kører ikke på de danske veje for at drille andre trafikanter, men af nød. Hvorfor må vi ikke være her?

Hvad skal der til, for at vi vognmænd/chauffører kan få lidt medgang. Og så skal der en bedre orientering ud til alle udenlandske vognmænd/chauffører angående trafikregler i Danmark. Det er ikke altid en dansk lastbil, der laver en elefantoverhaling.

Jeg ønsker alle en god dag på de danske veje.


Annette Lysbeck
Skørping Nord 7
9520 Skørping

Jeg kan godt forstå, at det er frustrerende at se, når lastbiler/privatbilister ikke overholder de overhalingsforbud, der nu engang gælder. Det er også frustrerende at se, når to lastbiler laver elefantoverhalinger.

Jeg mener, at der måske skulle laves et tidsbegrænset overhalingsforbud f.eks. fra kl. 6-9 og kl. 15-18 i de områder, hvor der er meget trafik på de udvalgte tidspunkter på hverdage, og så kunne man fjerne de generelle overhalingsforbud uden for disse tider.

Så mener jeg også, at det ville hjælpe gevaldigt, hvis transportministeren ville sørge for, at der kommer betydeligt mere politi på vejene til at kontrollere, at forbudene bliver overholdt. Som det er i dag, er der ingen politi på de danske veje. Så det er ligesom at køre i det vilde vesten, hvor der ikke er nogen love, som skal overholdes. Dette gælder for såvel erhverv/privatbilister.

Jeg kunne godt tænke mig at få et svar fra transportministeren, om udenlandske lastbiler og udenlandske bilister med trailer/campingvogn straffes på lige fod med danske bilister. Her tænker jeg på klip i kørekortet for ikke at overholde overhalingsforbud.


Ronald Damgaard, vognmand
Ringkøbingvej 277
6800 Varde

[add:222]

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062