23948sdkhjf

Debat: Sæt tæring efter næring

Debatten om det danske lønniveau går videre. Redaktionen har modtaget et par indlæg mere:

Det kunne da også godt være, at nogle vognmænd kunne give deres chauffører en overenskomst mæssig løn, hvis ikke det var fordi, vognmanden sku have lygter plys og alt det andet gejl på sin bil. Og så kunne nogle af de vognmænd måske prøve at starte med en nyere, brugt lastbil frem for, at det skal være en helt ny lastbil.

Det er jo måske derfor mange vognmænd ikke kan få det til at køre med en

rigtig

løn til deres chauffører. Nej det eneste man hører næsten hvergang er at speditørerne ikke giver nok for kørslen.

Men speditørerne kan jo ikke gøre for, at du skal betale så meget i leasing for din bil hver måned. Hvis nu man satte tæring efter næring kunne det måske bedre løbe rundt.

Jeg kender til flere vognmænd der har fået store nykker af at få deres eget navn sat på døren. Der skal jo lige pludselig stå en stor 4 –hjulstrækker, ny stor campingvogn, motorcykel og båd i indkørslen. Og så forstår jeg godt, at det ikke kan lade sig gøre at lønne en chauffør til den RIGTIGE løn og at speditørene ikke giver nok for deres kørsel.

Man skal ikke have gået i skole ret længe for at se, det ikke kan hænge sammen.

Per Kristensen
Nørresø Alle 16
6040 Egtved

Til Michael Kulke:

Hvor har du ret et stykke hen ad vejen, men giv danske chauffører samme rettigheder som dem fra øst, så var vi også til at snakke med, for du glemmer helt, at en øst chauffør kan tjene 250.000 skattefrit i Danmark, og deres vognmænd betaler hverken moms eller skat i Danmark, nej, de står nede på Transitgården (nu IDS) hver fredag og lørdag og hæver deres sorte penge.

Der skulle Skat prøve at stille sig op, for det er jo danske speditører, der sender dem pengene, og det er ikke småpenge.

Jan Larsen
Østersøvej 9
5932 Humble

[add:209]

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078