23948sdkhjf

DTL mødes om Køge-sag

DTL og Dansk Erhverv er blandt de organisationer, som Køge kommune nu forsøger dialog med for at finde konkrete løsninger på de store problemer, som kommunens forbudszone for lastbiler over 18 tons har forårsaget.

Det glæder DTL og Køge og Omegns Vognmandsforening, der siden december 2009 har sat alle kræfter ind på at få acceptable løsninger for hele transporterhvervet – også i Køge.

»Vi takker for invitationen og noterer os, at kommunen skriver, at der skal drøftes konkrete løsninger, og det er meget positivt. Vi er som udgangspunkt imod hele forbudszonen, da den ikke står mål med det formål, man forfølger. Nemlig at forhindre gennemkørende lastbiltrafik gennem Køge midtby. Den rammer ikke bare de lokale vognmænd, men også mange andre især sjællandske vognmænd.

Flere lastbiler til samme gods

Forbudszonen rammer i den grad leveringen af varer ind til Køge by, fordi der skal flere lastbiler til at køre det samme gods, og for bygge- og anlægstransporter vil det i praksis være umuligt at gennemføre med lastbiler på kun 18 tons,« siger Ove Holm, cheføkonom i DTL.

Endelig betyder zonen flere højresving i Køge, hvilket forringer trafiksikkerheden.

DTL afventer lige nu svaret på den klage, som DTL sendte til Rigspolitiet over zonen i Køge.

[add:205]

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08