23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Lastbil Magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.

Vred vognmand: Jeg har orden i min butik

”Det er ingen hemmelighed, at mine chauffører kører på eksportaftaler, de er ude fra mandag til fredag, selv om de arbejder indenrigs, og det med, at jeg er i klemme hos T&S, er løgn.”

Det siger vognmand Karsten Drastrup, KD Handel & Transport i Skagen, som reaktion på Lastbil Magasinets artikel i onsdags, hvor en ikke navngivet chauffør, som i øvrigt hverken nævner Karsten Drastrup eller hans virksomhed, mener, at virksomhedens fremgang bygger på chauffør-underbetaling.

Uforskyldt i klemme hos T&S

”Det er også rigtigt, at vi har haft grus i maskinen i forholdet til T&S,” siger Karsten Drastrup, ”vi havde angivet forkerte oplysninger, som ikke stemte med dem, der stod på chaufførernes årsopgørelser, men der var tale om alt andet end forsøg på fup og fiduser.”

Ifølge vognmanden henvendte virksomheden sig selv til T&S for at få omtalte fejl rettet. Når de overhovedet opstod, var årsagen - ifølge Karsten Drastrup - ene og alene en tidligere ansat regnskabsdame, der ikke havde styr på hverken sig selv eller regnskaberne.

”Vedkommende kostede os en bondegård, før vi blev opmærksomme på, at den var rivende gal," siger Karsten Drastrup, og tilføjer, at han var nødt til at afskedige damen, før der omgående atter kom styr på bogholderiet ved nye, dygtige medarbejderes hjælp.

Ifølge vogmanden skylder Virksomheden således ikke en krone nogen steder, heller ikke hos T&S, og man har heller ikke uoverensstemmelser med fagforeningerne.

Udefradrag

”Vores 22 chauffører kører på eksportchauffør-lignende aftaler,” siger Karsten Drastrup, som gerne vedgår, at man har det, selv om chaufførerne kører indenrigs. Og selv om man ikke har en overenskomst med fagforeningerne, har virksomheden, ifølge vognmanden, heller ingen problemer af den grund.

”Det er helt klart op til den enkelte at vælge," siger Karsten Drastrup. "Selvfølgelig skal omstændighederne være til det, for at det er lovligt, og det er de - chaufførerne møder mandag og er først hjemme fredag, så selvfølgelig kører vi efter bogen, vi kunne ikke drømme om andet.”

Fuld medarbejderopbakning

Lastbil Magasinet har modtaget en overensstemmende, skriftlig redegørelse fra virksomhedens regnskabschef, Lisette Nørgaard, der berigtiger, at forholdene er i orden i virksomheden, der ledes i overensstemmelse med lovgivningen inden for området, og så tilføjer Nørgaard for egen regning, at både hun selv og ”den fremadstormende virksomheds 22 chauffører”, er meget glade for virksomheden og deres arbejde.
[add:94]

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141|instance-web04