23948sdkhjf

Debat: Derfor er branchen ikke attraktiv

Artiklen "Branchen nær sammenbrud", der blev bragt i sidste uge, har affødt denne kommentar fra Kjeld Nielsen, Århus:

"Problemet er ikke, at branchen ikke er attraktiv. Derimod er den historisk lave ledighed vores helt store udfordring lige nu," fortæller Jakob Thykier, adm. direktør for Uddannelsescentret for Kollektiv Trafik A/S.

Når jeg som chauffør læser ovenstående, ryster jeg på hovedet og tænker 'I hvilket land lever Jakob Thykier, for det er ikke i Danmark'.

At en mand i den stilling ikke kan se en sammenhæng mellem tilstrømning til chaufførfaget, arbejdsforholdene og det at nu kan folk endelig få noget andet at lave end det at blive til grin som chauffør, er helt ubegribeligt.

For mit eget vedkommende har jeg vagter der starter kl. 04.31 om morgenen, hvor jeg så har min overenskomst-bestemte spisepause fra klokken 04.31, til jeg skal køre kl. 04.59.

Derefter har jeg ikke en eneste pause, der opfylder overenskomstens minimum på 25 min., til jeg får fri kl. 12.38. Ja det er vel nok attraktivt.

Weekendfri: fra 1-10-07 har jeg fri næste gang i en weekend den 20-10-07, så igen den 27-10-07, dernæst 24-11-07 - ja det er vel nok attraktivt. Nej, hr. Jakob Thykier, vågn op, der er ingen, der vil bydes de forhold til den løn, hvis de har andre muligheder, derfor er der problemer med at få chauffører.

Kald dog en skovl en skovl og en spade en spade, og vær ærlig."

[add:85]

Med venlig hilsen
Kjeld Nielsen
Jyllands Alle 8
8000 Århus C

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063