23948sdkhjf

Det haster med Vejlefjordbroen

Direktør Henry Dyrlund, DTC, har denne kommentar til et forslag om at udvide Vejlefjordbroen:

"Hos DTC - Gateway E45 - bakker vi helt op omkring forslaget. Vi har i mange sammenhænge prøvet at fremme denne udvikling, som nu er bydende nødvendig.

Vejlefjordbroen er nøjagtig lige så bred som Lillebæltsbroen, og der er derfor basis for at ændre opstribningen, så der kan etableres 6 spor - og endda et nødspor.

I foråret var der 2x2 spor i vestsiden, da østsiden var spærret pga. reparationsarbejder. Så det kan lade sig gøre.

For at opnå den fulde effekt mener vi dog, at det er nødvendigt at anlægge de 6 spor mellem afkørslerne Vejle Syd og Vejle Nord - så vil proppen blive taget ud af hullet, da lokaltrafikken således ikke behøver at krydse ud i de gennemgående spor.

Det er bla. det, der skaber køer uden grund.

Når et køretøj sænker farten med 5 km/t, så er det næste køretøj nødt til at sænke med 7 km/t - det næste med 9 km/t osv., og til sidst hober trafikken sig op og ender med at stå helt stille.

Vi kan dagligt iagttage dette fænomen fra vores kontorer her på DTC.

Det sker dagligt, og med usvigelig sikerhed, hver eneste morgen. De samfundsmæssige omkostninger herved er meget store - både hvad angår tabt arbejdsfortjeneste, CO2 udslip og ikke midst den sikkerhedsrisiko, der er forbundet med kø-dannelserne.

Vi ser derfor gerne, at der snarest kommer en løsning på dette problem."

[add:94]

Henry Dyrlund
Adm. direktør
DTC - Gateway E45

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.047