Dækfirma satser på landsholdet
Mens mange firmaer i dæk- og autobranchen sponsorerer motorsporten, vælger Continental Dæk Danmark A/S nu at markedsføre sig på landsholdsfodbold og EM 2008.
Firmaet forlænger sit sponsorat af fodbold, men går nu VM til EM-fodbold, nærmere betegnet EM 2008.
Det kommer også til at påvirke Continental i Danmark.
"Continental vælger at sponsorere EM 2008, fordi vi gerne vil adskille os fra vores konkurrenter, der ofte sponsorerer motorsport. Fodbold er i højere grad en folkesport end motorsport, og vores analyser viser, at vi rammer både bredere og bedre i forhold til kunderne ved at sponsorere fodbold.
[add:38]
"En markant del af vores kunder er interesserede i fodbold," fortæller adm. dir. hos Continental Dæk Danmark A/S, Georg Nielsen.
Continental er en af verdens største udbydere af dæk, bremsesystemer, elektronik og sensorer. Continental har på verdensplan ca. 85.000 ansatte.
Continental Dæk Danmark A/S i Brøndby har 25 medarbejdere og forhandler dæk til personvogne, lastvogne, varevogne, industrien og 4x4 dæk.