Hvad sagde mekanikeren egentlig?
Når en chauffør henter sin lastbil efter reparation på et værksted, kan det være svært at huske, hvad mekanikeren egentlig sagde om bil og reparation.
Det vil Titan Lastvogne A/S, som forhandler Volvo-lastvogne fra en række byer på Sjælland, Lolland-Falster og Bornholm, nu gøre noget ved.
»Vi vil fremover lægge en information i førerhuset, hvor chaufføren og vognmanden kan læse, hvad vi har foretaget os, og samtidig gøre ham opmærksom på potentielle reparationer,« siger Ole Juhl, der er eftermarkedsdirektør hos Titan Lastvogne A/S.
»Måske er bilens motor og gearkasse helt OK til at klare distributionskørsel på Sjælland, men mere tvivlsom, hvis det gælder fjerntransporter til Milano for eksempel,« siger han og peger i den forbindelse på, at det er både billigere og mindre besværligt at få udskiftet eksempelvis en kobling i en lastbil tæt på hjemstedet frem for et sted i udlandet.
[add:15]
Baggrunden for initiativet er den årligt tilbagevendende kunde-tilfredshedsundersøgelse (second to none), som alle forhandlere af Volvo lastvogne deltager i.
»Selvom vi lå helt i top - faktisk som de bedste i landet - i den seneste undersøgelse, kan vi altid lære noget,« siger Ole Juhl.