23948sdkhjf

Debat: Lad vognmanden slippe

"Vedrørende politiets nye måder at jagte os chauffører med store bøder og inddragelse af kørekort, stiller jeg mig totalt uforstående til, at der igen deles bøder ud til vognmanden."

Det skriver chauffør Tommy Nielsen, Hobro i dette indlæg, og han fortsætter:

"Det er helt i orden med en mindste bøde til chaufføren på 3.000 kroner pr. forseelse, men i stedet for en bøde på det dobbelte til vognmanden, burde hans bøde i stedet gå til speditørerne.

Det er hverken chaufføren eller vognmanden, som ønsker at køre 12-14 timer i døgnet, det er speditøren, som bestemmer leveringstidspunktet.

Speditør truer med bøder

Jeg kører selv på Nord-Norge, og fisken vi læsser hjem, kræver altså, at vi kører 12 timers kørepas for at kunne nå at levere i Padborg til tiden. Ellers vanker der store bøder fra speditøren.

Nu er reglerne strammet så meget op, at os, der kører bil, simpelthen ikke gider alt det pjat, så derfor stiller vi nu bilerne, når vi kommer hjem, og så bliver det spændende at se, hvad myndighederne så vil gøre, når hele næringslivet stopper op på grund af manglende transporter.

Lodret blokade

En lodret blokade er alt, vi behøver. Bilerne skal dog under ingen omstændigheder ud i byen og blokkere veje og færger. NEJ, de skal stå hjemme på vognmandens grund, hvor de ikke generer nogen.

Når befolkningen så ikke har set en lastbil i tre uger, mon så ikke folk vågner op og opdager, at lastbilen er et af de mest nødvendige redskaber, vi har og at de i stedet for at modarbejde os måske skulle begynde at samarbejde med os.

Vi er ikke kriminelle -vi er helt almindelige mennesker, som bare prøver at passe vores arbejde."

Tommy Nielsen
Adelgade 74B 1sal
9500 Hobro

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062