23948sdkhjf

Debat: Opbakning til møder og strejke

Redaktionen har modtaget flere henvendelser efter den seneste tids omtale og debatindlæg om at holde stormøde og/eller nedlægge arbejdet i protest mod de mange nye stramninger på transportområdet. For eksempel fra Jens Andersen:

»Ja, lad os bare komme i gang, jeg vil gerne være med. Vi kunne jo prøve at holde stille de første 14 dage af november, så kan de jo se, hvad vi mener. Jeg tror nu ikke, det tager så lang tid, inden der ville ske noget.«

Jens Andersen
Byvej 1
7900 Nykøbing Mors

Carsten Holm Jensen er åben for både møder og strejke:

»Godt udspil. Vi er klar til at deltage i møde og eventuelt nedlægge kørslen, hvis der kan findes fælles fodslag for dette.«

Carsten Holm Jensen
Aalborgvej 105
9670 Løgstør

Morten Hansen er klar til at gå i aktion:

»Jeg er helt enig med dette indlæg. Jeg er vognmand med otte biler. Kom med en dato, og alle biler bliver hjemme, det er med garanti.«

Morten Hansen
Øvejen 10 B
4532 Gislinge

Søren Skov er også klar til at gå på barrikaderne:

»Jeg kan kun bakke op om Claus Ørsted, det er det eneste, der er at gøre, for hverken DTL eller politikere vil erkende, at de er ved at lukke for al transport i landet. De sidder bare og taler om, at nu må vognmændene bare rette til. Det kan vi også godt, hvis det ikke var fuldstændig åndssvage love, der der blev vedtaget. For eksempel den med manglende betjening af knapper på fartskriver - hvor mange ansatte kan hele tiden huske, at hver gang, de skal forlade deres arbejdsplads, så skal de huske at vende skiltet, hvor der står "er lige gået" eller "til pause", for ellers får de bøde?«

Søren Skov
Langgade 35
4262 Sandved

Steen Erik Hansen bakker også op om tiltagene:

»Michael har fulstændig ret, det er på tide, at vi gør noget. Samtidig vil jeg opfordre de vognmænd (med rent mel i posen) til at bakke os op, det er lige så meget for deres skyld.«

Steen Erik Hansen
H.C. Lumbyes Vej 87
5270 Odense N

Finn Paulsen er klar til at køre i garage:

»Det er ikke kun oliepriserne. Hvad med de nye bødesatser og for eksempel, at skal dreje på knapperne på uret? Der skal opstramning til, men vi skal også kunne udføre vores arbejde. Tag blandt andet, at kører man med en anden mands navn eller med blank skive, så koster det, men her skulle man tage kørekortet eller tilladelsen. Efterhånden har vi ikke noget at bruge DTL til, de er langt fra vores hverdag, og arbejdstager og arbejdsgiver skal ikke være i samme forening. Det kunne måske være en ide, at mindre vognmænd var i en afdeling for sig selv under DTL. De seneste tiltag og manglende dialog med myndigheder og regering gør, at tiden er moden til at køre i garagen. Vi skal og kan ikke mere.«

Finn Paulsen
Rytterfennen 14
6780 Skærbæk

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063