23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Lastbil Magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.

Debat: Opbakning til Kühl

Redaktionen har modtaget i stribevis af reaktioner på tirsdagens debatindlæg fra vognmand Hans Erik Kühl, Aabenraa, der beklagede sig over de mange nye regler og skærpede bøder inden for transportområdet.

Lasse "Vognmand" Sørensen sammenligner de danske tilstande med den gamle østblok:

»Jeg holder med Kühl, slipsedrengene er godt i gang med at smadre erhvervet, men hvad f...... de har jo deres på det tørre. De fatter ikke en meter af, hvad der foregår i det virkelige liv. Vi må ikke arbejde, som vi vil, vi må ikke snakke i telefon, vi må ikke ryge. Var der nogen, der sagde DDR?«

Lasse Sørensen

Rågelundsgyden 11

5240 Odense NØ

Flemming Kjær opfordrer branchen til at stå sammen:

»Dette indlæg kan da kun få de resterende mindre vognmandsforretninger til at stå sammen og vise, at dem skal der også være plads til. Jeg bakkker Hans Erik Kühl 100 procent op. Når de udenlandske chauffører er her, kan vi lige så godt sætte fartgrænsen op til 100 km/t og slette overhalingsforbuddet på motorvejsnettet, for de fatter det alligevel ikke.«

Flemming Kjær

Kvindevadet 36

5450 Otterup

Vognmand Aksel Aaskov har ikke meget til overs for de danske myndigheders indsats:

»Dansk politi er nogle vatnisser. Udlændingene kører som - for at sige det mildt - nogle svin. Især hvis de har dansk indregistreret trailer bagefter. Men det betyder sikkert ikke noget i billighedens navn.

For cirka 20 år siden blev jeg stoppet af det franske gendarmerie. Vi kunne heller ikke kommunikere, men gendarmen havde en mappe, hvori de mest gængse eller vigtigste overtrædelser var, og prisen var skrevet på engelsk og tysk.

Sådan en mappe tror jeg de fleste små vognmænd i Danmark uden biler på bekvemmelighedsplader vil sponsorere for politiet. Eller også skal vi have dem på et af de mange intetsigende kurser, vi efterhånden bliver belemret med, som kun tømmer vores lommer og tager en masse tid.«

Aksel Aaskov

P. Chr. Kochsvej 2, Tiset

6510 Gram

Bent E. Højhus støtter idéen med at stille bilerne i garage i et par uger:

»Jeg giver min fulde opbakning til Hans Erik Kühl. DTL og de andre organisationer skulle lade være med deres mudderkastning og stå sammen med os vognmænd om at lade bilerne stå i garagen i 14 dage. Når alt kommer til alt, sidder vi på livsnerven i dansk industri.

Alle bliver opfordret til at arbejde mere. En politibetjent eller en politiker, der arbejder mere end 50 timer om ugen, er et karrieremenneske, men en chauffør, der kører en halv time for længe for at komme hjem til familien, kan jo sikkert ikke få udefradrag, er nærmest kriminel og straffes helt urimeligt hårdt. Enhver med en smule fornuft ved godt, at det ikke har noget med trafiksikkerhed at gøre.

Vores politikere er på vej til at få de danske lastbiler og danske chauffører væk fra vejene, uanset om de vil vedgå det eller ej. Det skyldes måske, at der er meget større politisk interesse i at få transport gjort så billigt som muligt.«

Bent E. Højhus

Islandsgade 11

6950 Ringkøbing

Tage Pedersen stemmer i med disse ord:

»Endelig er der én, der kan fortælle, hvordan tingene forholder sig. Så vågn op, politikere, ellers er det kun chauffører fra østlandene, der kører eksportgods ud af Danmark om kort tid.«

Tage Pedersen

Navervej 17

6800 Varde

Jes Hansen fatter sig i korthed:

»Helt kort: Det var sande ord.«

Jes Hansen

Søndervænget 46

6230 Rødekro

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062