23948sdkhjf

Tænk over dette

Vi har modtaget følgende læserindlæg:

Nu må der vœre skrevet nok om de ulykker med lastbiler. Hvorfor er der ingen, der skriver om alle de ulykker som lastbiler og busser undgår hver dag.

Det er situationer, der opstår på grund af stressede og trætte privatbilister, der bare ikke kan tåle at ligge bag en lastbil eller bus og som overhaler for derefter at køre lige ind foran, og derved stjæle de den bremselængde, som chaufføren holdt.

Dette er dumt og meget livsfarligt. Vi ser det hver dag. For slet ikke at tale om dem, der kører ind foran, og derefter blokerer deres bremser, fordi de finder ud af, at det var her, de skulle dreje til højre.

Overhalinger i busbaner inden om, i højresvings baner, over fuldt optrukket, over spærreflader, ja, sågar har vi set en, der brugte cykelstien for at komme uden om. Kører man kl. 5 om morgenen er det ikke unormalt at se biler, der tager den over for rødt, og nogle gange i meget høj fart.

For slet ikke at tale om alle de cyklister, vi redder hver dag. De kører, som om de var usårlige, og man skal virkelig være en opmærksom chauffør for at undgå ulykker.

De kører over for rødt, de svinger lige ud foran en lastbil eller bus, og de regner med, at vores bremselængde er 2 meter, Og sker der noget, er det jo ikke deres skyld, det er altid bilisten der får skylden.

Men hvem er det, der dør? Det er ikke bilisten, men det er ham der skal leve med det, så prøv at tænke jer om i trafikken. Med den trafikkultur vi har i Danmark, er det idioti at sætte hastighederne op.

Lær at køre bil og at vise hensyn. Når vi har lært det, kan man tale om at sætte hastigheden op.

Mange ulykker kunne undgås hvis bilister, cyklister og fodgængere viste mere hensyn til hinanden, og trafikken ville også glide lettere, hvilket i sidste ende ville give mindre stress på de danske veje. Og færre ulykker

Tænk over dette næste gang du begiver dig ud i trafikken.

Turistchaufførernes Landsklub
Kurt Bach Nielsen, næstformand.
Peter Larsen, kasserer.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063