23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Lastbil Magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.

Lillebæltsbroen kan blive flaskehals

I går begyndte et større vejarbejde på Lillebæltsbroen, som sandsynligvis vil medføre en hel del kø-dannelser helt frem til oktober.

Broen skal nemlig igennem to ansigtsløft i år. Kablerne, der holder broen, skal beskyttes mod tæring med en helt ny teknik, og så skal stålkonstruktionerne i vejen moderniseres.

Vejarbejdet sker over to omgange.

I går startede første etape på sydsiden af broen med retning mod Fyn, og det slutter den 4. juli i år.

Broen vil i den periode være lukket på sydsiden, så trafikken må derfor køre på nordsiden, hvor der vil være to spor i hver retning.

Tøj på kabler

Den tilladte hastighed nedsættes til 70 km/t og lokalt til 50 km/t.

I næste etape skal broens bærekabler have "tøj på." For at beskytte kablerne mod tæring vil man bruge en helt ny teknik, som ikke tidligere har været brugt i Europa.

Arbejdet ventes at begynde 7. juli og forventes afsluttet 10. oktober 2003, og under arbejdet vil kun to spor, mod normalt tre, være farbare i retning mod Jylland.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063