23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Lastbil Magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.

Volvo stadig størst

2002 blev et år med fremgang for Volvo i Skandinavien. Det svenske mærke blev nemlig størst i klassen over 16 ton i både Sverige, Finland, Norge og Danmark.

I alt blev der indregisterert 4561 Volvo-lastbiler, og markedsandelen blev dermed øget fra 36,4 til 38 procent.

Volvo mener selv, at det er det nye modelprogram med FH 12, FM12 og Volvo FM9, som så dagens lys i 2002, der står bag en del af fremgangen.

"Vi tager en velfyldt ordrebog med os ind i 2003, derfor ser vi meget positivt på det nordiske marked i år, siger Roger Johasson, der er Volvos Skandinavien-chef.

Danmark øgede også

I Danmark lykkedes det at øge markedsandelen fra 27,4 pct. i 2001 til 30,7 pct. sidste år for lastbiler over 16 tons.

Selv om Volvo har bevaret sin førerposition mener kommunikationschef Henrik Kyst, at Volvo bør være ydmyg:

"Vi er glade for den tillid, som transportbranchen har vist os, men er bevidste om, at en position som markedsleder også forpligter," siger Henrik Kyst.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.047|instance-web02