23948sdkhjf

Kurator i IVT-sag er vendt på en tallerken

DFDS Roland Munch kan være præsenteret for en registreringsattest og en tilladelse, der hænger sammen, fra det konkursramte I.V.T., Vig. Advokaten i boet, Finn Jørgensen, Advodan Holbæk, oplyser nemlig nu, at firmaet stadig har seks biler indregistreret.

I.V.T. c/o advokat Finn Jørgensen. Det må være påskriften som bruger på registreringsattesterne på de seks biler, der er hjemmehørende i det konkursramte selskab I.V.T., Vig.

I artiklerne på hjemmesiden i går fortalte advokat og kurator i konkursboet, Finn Jørgensen, Holbæk, ellers, at der ikke var biler indregistreret i firmaet længere.

”Vi er ved at få tingene afklaret, men der er seks biler indregistreret i I.V.T. Til gengæld er der ingen aktiviteter i selskabet, så jeg aner ikke, i hvilket firma bilerne kører,” siger han.

Kurator erkender samtidig, at der er forsikringsrestance i mindst den ene af bilerne. Det er køretøjet med registreringsnummeret OY 94.049.

Ud over at I.V.T. og kurator står påført attesterne, figurerer Leasing Fyn Factoring i Faaborg som ejer på nogle af køretøjerne.

I.V.T. lig CMI

Kurator er ikke meget for at diskutere tingene, men til sidst fortæller han dog, at han fører forhandlinger med CMI Transport ApS' advokat for at udrede relationerne mellem de to selskaber.

Selskaberne har på en måde samme personkreds. Nemlig Laila og Claus E. Madsen, som også er ægtefæller. Ganske vist optræder mandens navn ikke hos CMI, men de var begge involverede i I.V.T.

At ægtefællerne kan fortsætte forretningen, som på overfladen ser normal ud trods konkursen, det skyldes så, at de ikke vil aflevere alle tilladelserne til kurator.

Vidste alligevel besked

Det frikender så også til en vis grad DFDS Roland Munch, som kan have set en tilladelse og en registreringsattest, der hænger sammen.

Men alligevel kan DFDS i Brøndby ikke sige sig fri for at vide, at Vig-vognmanden kører med lånte fjer, for ordførende direktør Michael Svane, DTL har henvendt sig to gange i DFDS-afdelingen i Brøndby og påpeget ulovlighederne.

En enkelt opringning til Færdselsstyrelsen kunne ellers have bekræftet DFDS Roland Munch i, at Michael Svanes påstand er korrekt.

Lastbil Magasinet følger op på sagen på mandag.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.106