23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Lastbil Magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.

Reorganisering hos DaimlerChrysler

DaimlerChrysler's fabrik i Gaggenau bliver Group Competence Centre. Samtidig flyttes produktionen af Unimog.

DaimlerChrysler vil gradvist udvikle fabrikken i Gaggenau til Group Competence Centre for manuelle og automatiske transmissioner. Samtidig flyttes produktionen af Unimog til lastbilfabrikken i Wörth.

90% af Gaggenau-fabrikkens medarbejdere er allerede beskæftigede med komponentproduktion. Specialiseringen inden for transmissions-komponenter vil bidrage til at sikre aktivititeterne langt ud i fremtiden. Etableringen af fabrikken som Competence Centre vil omfatte investeringer i størrelsesordenen 250 millioner Euro frem til udgangen af 2007.

Inden for rammerne af den verdensomspændende reorganisering af transmissions-produkterne, vil en af de største aktiviteter på fabrikken i Gaggenau være at supplere DaimlerChrysler Group med transmissionskomponenter til lette og svære erhvervskøretøjer.

Gaggenau produktpaletten vil midt i perioden blive udvidet til at omfatte transmissionskomponenter fra personbiler til lette erhvervskørtøretøjer.

Flyttes i 2002

Bygningerne og kapaciteten, der er krævet for at opnå dette, vil blive skabt ved blandt andet at flytte Unimog aktiviteterne til lastbilfabrikken i Wörth.

Medarbejderne, ca. 700, vil fortsætte med at arbejde i henhold til en restruktureret version af den "Unimog forretningsmodel" der er praktiseret indtil nu. Koncernledelsen og medarbejdernes samarbejdsudvalg har i fælleskab etableret nogle rammer, der sikrer, at medarbejdere inden for Unimog forretningsområdet i videst muligt omfang vil blive genplaceret på fabrikken i Wörth.

Flytningen af Unimog produktionen, tilknyttede arbejdsområder og udviklingsafdelingen er planlagt til at finde sted i midten af 2002. Marketing og salgsmæssige aktiviteter følger i begyndelsen af 2003.

DaimlerChrysler's fabrik i Wörth blev etableret i midten af 1960'erne med henblik på montage af køretøjer og har siden udviklet sig til en af de mest effektive lastbilfabrikker i Europa. De eksisterende 8.600 medarbejdere samlede ca. 87.000 Mercedes-Benz Atego og Actros lastbiler i 2000.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.047