23948sdkhjf

Vognmand føler sig forfulgt

Claus Einer Madsen, I.V.T. mener, at både Lastbil Magasinet og ordførende direktør Michael Svane, DTL, skyder over målet.

10. december var der på Lastbil Magasinets hjemmeside en artikel om I.V.T., Vig, som på tredje år kører rundt på midlertidige tilladelser og uden en godkendt ansvarlig leder, vel at mærke med Færdselsstyrelsens vidende.

Det fik Michael Svane, DTL, til at udtale: ”At jo længere I.V.T. får lov til at køre, jo mere føler vi os til grin.”

Artiklen påviste desuden gennem oplysninger fra Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, at Claus Einer Madsen tidligere var involveret i konkursramte selskaber, og at han på et tidspunkt blev udelukket fra DTL på grund af restance.

Nu har han henvendt sig til Lastbil Magasinet med nedenstående indlæg, som der bliver knyttet kommentarer til i en anden artikel her på siden: "DTL tager tingene alvorligt."

Claus Madsen har ordet

"Det er med nogen undren, at man kan sætte en så grov artikel mod et seriøst kørende transportselskab på Lastbil Magasinets hjemmeside (10. december, red.), uden at man først henvender sig til dette.

Saxtorphs Transport var jeg kun involveret i ved at jeg engang for en del år siden udlejede en trækker til dem. Hvis jeg var opført i deres bestyrelse, er det uden min viden.

I Odin Transport ved Mark Nielsen havde jeg ikke noget med kørslen at gøre, men jeg tilså regnskaberne sammen med selskabets revisor. Mark Nielsen var udsat for et par uheld, som kostede ham en del penge samtidig med, at han blev snydt af sin speditør.

Tager tingene med sindsro

At Lars Rasmussen ikke er godkendt, tager vi i I.V.T. med sindsro, da både firmaet og Lars opfylder kravene vedrørende vognmandskørsel. Lars har selv haft tilladelser, men valgte ikke at bruge dem. Han fortsatte i stedet sin fuldtidsbeskæftigelse frem for at blive selvstændig.

Når Lars ikke er at finde hos os i det daglige er det på grund af, at vi kører for speditører og derfor ikke har nogen daglig kontakt med chaufførerne. Hans opgave er derfor at tilse, at virksomheden kører efter loven. Det gøres i weekender - og ellers på hans fridage.

Med hensyn til de verserende sager er der tale om køre- hviletidsbøder samt bøde for manglende tilladelse i bilen og navn på døren – uha, det er farligt.

Chauffører har intet ansvar

Vi må også konstatere, at chauffører desværre ikke har skygge af forpligtigelser, men kun rettigheder.

To gange er vi udsat for tyveri. Den ene gang var det oksemørbrad. Den anden gang var det vagabondsko. Tyverierne skete, fordi chaufføren ikke fulgte den udtrykkelige ordre om at stille traileren på pladsen, så den kom bag lås og slå.

Hver gang der sker tyveri, er det med en udgift for os på 40.000 kroner. Hvem betaler – tja?

En anden gang blev der stjålet dieselolie, tanket på vores kort for 50.000 kroner. Chaufføren? Ja han påstår bare, at kortet er stjålet og laver samtidig et fingeret tyveri ved at smadre sideruden.

En kreativ chauffør fik den ide at lave kopi af tilladelser, så vi igen blev hængt op.

Opfordring: Kom forbi

Hvad er det egentlig, der får Michael Svane til at føle sig til grin? Er det fordi, vi ikke vil være medlem af deres forbandede organisation og stadig eksisterer til hans meget store ærgrelse.

Hvorfor ringer man ikke – eller kommer forbi for at høre vores mening.

Det er så let at sidde i en vognmandsforening og have ondt i røven af, at I.V.T./C.M. stadig kører efter at være ramt af den forfærdelige danske pest (konkursen 23. juni 1997).

Her i landet må man bare ikke rejse sig igen. Janteloven længe leve, hurra.

Claus Einer Madsen
I.V.T. ApS
Søndre Vænge 19, Vig

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063