23948sdkhjf

Elvin Jensen meldt til politiet

Eksportchauffør Jan Christensen, Rødekro, vil ikke lægge ryg til beskyldningen om at lyve i forbindelse med konkursen i Hammer Trans Aps

Utroværdig og løgner. De to mærkater vil eksportchauffør Jan Christensen, Rødekro, ikke have siddende på sig. I dag kører han for HZ Maasland, Holland, og Jan Christensen poienterer, at det hollandske firma ikke har noget som helst

at gøre med brødrene Elvin og Chlevy Jensens

tidligere selskab af samme navn. Jan Christensen har taget en drastisk metode i brug for at få sit navn renset. Han har meldt Elvin Jensen til politiet for at lyve under ed i Skifteretten i Gråsten og for bagvaskelse. »Jeg vil ikke stå model til, at Elvin Jensen sidder i Retten i Gråsten 8. maj og kalder mig en løgner. Det er nemlig ham, der lyver - og det endda under ed. Det kan ikke være meningen, at han skal slippe godt fra det,« siger Jan Christensen.På Elvin Jensens ordre flyttede Jan Christensen26. november 1999 nogle effekter for Elvin Jensen til en mekaniker i Bjerndrup. »Klokken ti om formiddagen kørte jeg et læs bestående af ti paller "jule-træer", et reservehjul, en stor dieseltank og nogle kødkroge. Tingene blev læsset i Padborg fra Elvin Jensens lejede lager og kørt til Bjerndrup. Truckføreren, som læssede tingene, vil over for myndighederne bevidne, at det var, hvad læsset bestod af,« siger en fortørnet Jan Christensen. Inden afgang fik chaufføren at vide, at Elvin Jensen havde købt tingene af konkursboet efter Hammer Trans. Nu er fakta så bare, at Hammer Trans først blev erklæret konkurs om eftermiddagen 26.november.Ejeren af lageret, der ikke ønsker at stå frem i Lastbil Magasinet, fortæller, at Elvin Jensen allerede flere dage inden konkursen ønskede at fjerne tingene fra lageret, men han fik besked på at lade dem stå, indtil han havde betalt husleje. Truckfører Johnny Jensen vil til gengæld stå frem,og han fortæller, at Jan Christensens version erkorrekt, og at han vil bakke chaufføren op i retten.

Elvins forklaring

»Det er en lodret løgn, når Jan Christensen siger, at det var "juletræer", der blev flyttet 26. november. Det var min bror Chlevy og Jan Christensen, der læssede tingene, og det drejede sig om et reservehjul, 15 til 30 paller og en kasse med 150 kødkroge, og jeg handlede i god tro. Jeg havde en aftale med dig og Spar Nord om, at jeg skulle overtage tingene efter Hammer Trans. Men 4. november blev der kørt et læs på 425 paller og 125 "juletræer" til IAT. Det var ting, som vi skyldte, og det er der en kvittering på.«

Sådan forklarede Elvin Jensen i Skifteretten under ed 8. maj, da kurator Ole Krogsgaard bad ham redegøre for Jan Christensens oplysning om, at der samme formiddag, som konkursen fandt sted om eftermiddagen, blev fjernet kødkroge, "juletræer" og paller, som tilhørte Hammer Trans. »Jeg kan ikke forstå, hvis Elvin Jensen slipper godt fra den forklaring. Det er så hårde tider for branchen, at myndighederne ikke kan tillade sig at blive ved med at se gennem fingre med Elvin Jensens slags,« siger Jan Christensen. Chaufføren fra Rødekro understreger, at det her

ikke alene handler om det forkerte i, at Elvin Jensen lyver under ed, men at det også er vigtigt for ham personligt at få renset sit navn. »Jeg har kørt lastbil i 20 år. Jeg kan simpelthen ikke være tjent med, at kolleger tror, jeg lyver.

Det vil jeg godt nok ikke have siddende på mig,« pointerer han. Kurator har så i øvrigt heller ingen erindring om,

at Elvin Jensen skulle overtage "løsøret". Ifølge Ole Krogsgaard gik aftalen kun ud på, at han skulle overtage nogle medarbejderforpligtigelser sammen med nogle af bilerne, men den aftale blev af gode grunde først indgået efter konkursen.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078