23948sdkhjf

- Freja har vokset sig stort på bekostning af fattige chauffører fra øst

Kommentar til denne artikel:

Det er gået godt, Freja er vokset, og nu er firmaet solgt til SDK Shipping, og Jørgen Hansen er en glad mand. Alt er i bedste orden.

Jeg undrer mig bare over det sidste afsnit i artiklen, hvor Jørgen Hansen bliver spurgt om, hvad han kunne ønske sig anderledes for branchen?

Svar: jeg ville ønske, at der var danske chauffører og danske vognmænd nok til at klare alle opgaverne. Men det er der ikke. Og det forstår jeg godt. For man må stille sig spørgsmålet: Hvorfor skulle man som dansker tage et arbejde, hvor man kan kikke 12 måneder tilbage på ens arbejde og så risikere at blive straffet, hvis man har kørt 10 minutter for meget en dag. Jeg forstår godt, at der mangler danske chauffører, for sådan er det desværre.

Jørgen Hansen har ret i at man kan straffes 12 måneder tilbage, hvad køre- og hviletidsreglerne angår. Men han har ikke ret i, at man ikke kan skaffe danske chauffører og danske vognmænd.

Skal vi nu ikke lige holde os til sandheden.

Angående køre- og hviletidsreglerne gælder de jo også for de udenlandske chauffører/trækkere, der kører rundt med Frejas trailere. Og når Jørgen Hansen tilsyneladende mener, at man ikke kan skaffe danske chauffører og danske vognmænd, hænger det sammen med prisen for kørslen - intet andet.

Men tillykke med salget. Freja har vokset sig stort, som så mange andre har gjort det i Danmark, på bekostning af fattige chauffører fra Østeuropa/ikke EU-lande.

Leif Therkelsen
Stationsvej 13

6622 Bække

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094