23948sdkhjf

Vellykket generalforsamling og stor fest, da vognmænd mødtes

Ribe Amts Vognmandsforening havde tidligere på måneden generalforsamling med ca. 50 fremmødte medlemmer.

- Formand Frede Matzens beretning og regnskabet blev godt modtaget, og såvel beretning samt regnskab viser særdeles god fremdrift i foreningen, bl.a. at der igen i år kunne vises overskud i foreningen.

- Foreningen har en god økonomisk ballast, som medlemmerne kan være stolte af. Der har været vækst i medlemstilgangen med 5 medlemmer, så vi har stadig ca. 100 medlemmer, lyder det i en pressemeddelelse fra foreningen.

- Formandens beretning bar præg af både corona og Putins krig i Ukraine, som også giver dønninger i transportbranchen, bl.a. pga. stigende omkostninger. Nedgang i bygge- og anlæg begynder at kunne mærkes, men vi har været forskånet for, at vores medlemmer har måttet opgive priskampen.

Formanden fremhævede også, at foreningen har påbegyndt en strategi med hensigt på, at foreningen kan vokse.

- Derudover erkender vi, at nogle af medlemmerne bliver ældre. Derfor har vi søsat en afdeling, RAV Ungdom, der med succes er påbegyndt arbejdet med gode møder, bl.a. med indhold af at vi kan ruste de unge chauffører/vognmænd til fremtiden. Der er arrangeret et møde med Business Esbjerg, der vil give indspark til bl.a., hvordan man starter en virksomhed, og hvad deraf følger, der er noget om generationsskifte og mange andre gode emner.

Foreningen har også afgivet sit første høringssvar i forbindelse med den km-baserede vejafgift.

- Vi vil også hædre et af vores medlemmer, Tonnys Kranservice, Esbjerg, for den flotte 2. plads i ITD's Danish Transport Award. Tonny blev hædret for sit store engagement med CSR og arbejdskraft.

- Resten af generalforsamlingen gik med god dialog blandt de fremmødte medlemmer, så vi kan konkludere en særdeles god og positiv generalforsamling 2023.

- Om aftenen sluttede vi af med en rigtig stor fest, hvor der deltog ca.150 gæster til god mad, musik og dans. Vi er stolte af vores forening og den opbakning, der er fra medlemmernes side.

Kommenter artiklen
Job i fokus