23948sdkhjf

Klassisk XF til K.E. Jensen i Padborg

DAF oplever stor succes med sine nye NGD-lastbiler (New Generation DAF), der blev introduceret for et par år siden, men der er også fortsat stor interesse for den klassiske DAF XF-model, der fortsat produceres og vil blive det i flere år frem.

Vognmands- og logistikfirmaet K.E. Jensen i Padborg har for nylig suppleret sin blandede flåde på 24 lastbiler med en klassisk DAF XF 106 med efternavnet FT 480 4x2, dvs. en to-akslet trækker med 480 hk motor. Den nye DAF skal lige som firmaets øvrige lastbiler beskæftiges med traditionel stykgodstransport, hvoraf ca. 20 % sker i Danmark og ca. 80 % sydpå til bl.a. Tyskland, Benelux og Frankrig. Det særlige ved K.E. Jensens transporter er, at lastbilerne på de allerfleste ture er udrustet med en medbringertruck, så chaufføren selv kan klare aflæsningen uafhængigt af ramper eller andet udstyr hos modtagerne.

- Vores vognpark på 24 enheder er bredt sammensat – fra en 18-tons forvogn samt forvogne med hhv. påhængsvogn og kærre til 2- og 3-akslede sættevognstrækkere med city- og gardintrailere. Vores nye 2-akslede DAF-trækker passer perfekt til kørslen sydpå med 3-akslet trailer og medbringertruck, fortæller vognmand Karl-Erik Jensen.

Hurtig handel

- Vi valgte den nye bil, fordi vi fik mulighed for at lave en hurtig handel med ESA, der havde fået bilen ”til overs” på et tidspunkt, hvor der ellers var lange leveringstider. Desuden har vi i forvejen fem DAF’er og er glade for dem, og samtidig passede bilen fint til chaufførens ønsker. Det er noget, vi lægger meget vægt på her i firmaet, tilføjer Karl-Erik Jensen.

Inden DAF introducerede sin NGD-generation, var den klassiske DAF XF med Super Space Cab-førerhuset kendt for at have markedets mest rummelige førerhus, og bortset fra de nye og længere DAF XG- og XG+-førerhuse i den nye generation gælder det stadig. Og hele drivlinen med den 6-cyl. 13-liters MX-motor på 483 hk i kombination med 12-trins ZF TraXon-gearkasse og DAF SR1344-bagaksel er den samme på DAF’s klassiske og nye lastbilgeneration, så K.E. Jensens nye XF’er er bestemt ikke en ”gammel model”.

Lang garanti og serviceaftale

Karl-Erik Jensen regner med at beholde den nye DAF XF i ca. 6 år, hvor den forventes at runde ca. 850-900.000 km. Den er omfattet af DAF’s unikke 3-års fabriksgaranti med Warranty Plus drivlinegaranti uden km-begrænsning, og resten af tiden vil den blive passet og plejet på en konkurrencedygtig serviceaftale hos ESA Trucks i enten Padborg eller Kolding.

Bilen er solgt og leveret af salgskonsulent Ebbe Termansen fra ESA Trucks, der også har opbygget den med bl.a. stort værktøjsskab i højre side samt ophæng til snekæder. Førerhuset er lakeret fra fabrik, mens Ingemann Autolakering har stået for supplerende lakering efter opbygning og dekoration og foliering er udført af Søren Frederiksen fra Sign & Branding – begge i Padborg.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093