23948sdkhjf

- Det er ikke helt rigtigt, ITD

Kommentar til dette indlæg:

Henriette Kjær (politisk chef, ITD, red.), det du skriver, er ikke helt rigtigt. Begrænsninger i natkørsel tvinger ikke vognmændene til at flytte kørslen til dagtimerne. Derimod tvinger natkørsel vognmændene til at kræve en højere pris for opgaven, som kræver natkørsel.

Du skriver også, at mange vognmænd og chauffører må skære gevaldigt ned i deres kørsel for at undgå bøder på grund af regler, som ikke har noget med trafiksikkerhed at gøre.


Ligeledes skriver du, at vognmændene skal ud at investere i flere lastbiler for at lave det samme arbejde. Det er noget sludder. Det er kun et spørgsmål om at planlægge flere chauffører på samme biler, og det er der ikke noget nyt i.

Om det nye arbejdsdirektiv for mobil arbejdskraft vil skade den grønne omstilling, vil kun tiden vise. At flytte lidt rundt på nogle leveringsterminer, så man minimerer natarbejde for chauffører, mon det har nogen indflydelse.

Om detailhandelen får deres varer klokken 4/5 eller klokken 18/19, det er jo deres planlægningsproblem.  Skal det fortsat være klokken 4/5, ja, så bliver det blot dyrere, hvis fragten skal afregnes til kostprisen.

Jens Groot
Borgergade 13
8970 Havndal

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.111