23948sdkhjf
Log ind eller opret et abonnement for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Lastbil Magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Annonce
Annonce

- Det lyder som business as usual

Annonce

Debatindlæg:

- Som jeg læser kommentarerne til den nye vejpakke, indeholder den aftale om at bilaterale transporter, IKKE omfattes af udstationeringsdirektivet.


Det vil sige at store transportkøbere, som for eksempel DSV, fortsat vil kunne booke eksempelvis bulgarske vognmænd til transporter mellem Danmark-Sverige og denne chauffør skal så afregnes med bulgarsk løn.

Annonce


Altså i internationale transporter er det business as usual; østeuropæiske trækkere vil fortsat være de foretrukne leverandører, da lønomkostningerne jo fortsat er beregnet efter bulgarsk niveau, og ikke efter hverken danske eller svenske, upåagtet at disse chauffører arbejder i Danmark/Sverige med højere leveomkostninger end i bulgarien.

Annonce


Det vil fortsat betyde løndumping i forhold til nationale vognmænd.

Ian Kristensen
Museumsparken 28
6623 Vorbasse

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce Annonce
BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|