ABAX indtager Kina
Der er stor efterspørgsel på ABAX’s produkter indenfor kørebøger, flådestyring og sporingsudstyr, hvilket en rekordvækst på 50 procent set over alle markeder understreger.
Nu bliver den kinesiske by Nantong epicenter i ABAX’s nye satsning, når et af verdens største og hurtigst voksende markeder skal erobres af den norske teknologivirksomhed.
»I forhold til både størrelse og potentiale er markedet i Kina enormt spændende for os. Og på trods af kulturelle og strukturelle forskelle sidder kinesiske virksomheder med de samme driftsudfordringer og krav til dokumentation, når man anvender køretøjer i arbejdet, som vi har i Europa,« siger Petter Quinsgaard, CEO i ABAX Group.
ABAX begynder at lancere sine produkter på det kinesiske marked i august.
Produkterne omfatter elektroniske kørebøger, produkter til flådestyring og sporingsudstyr til køretøjer. Desuden bliver en ny række produkter lanceret i løbet af andet halvår af 2016.
ABAX har de sidste år leveret gode resultater og viste i 2015 en vækst på 50 procent og omsætning på 286 millioner kroner. Selskabet har samtidig øget sin EBITDA til 40,4 millioner kroner.