23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Lastbil Magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.

DEBAT: En træt chauffør er farlig

Rastepladser:

Når der nu tales om rastepladser, så er problemet ikke kun, at der stjæles, og mulige overfald. De danske rastepladser er generelt for dårlige, jeg vil give FDL-formanden ret i, vi skal kunne overnatte uden risiko for overfald og tyveri, men vi skal også være udhvilede, når vi står op.

Sagen drejer sig i sin enkelthed om, at pladserne skal vendes om, eller der skal laves en effektiv støjafskærmning, så vi kan være udhvilede, når vi står op. Så skal pladserne indrettes sådan, at man ikke kan komme i klemme og derved være afhængig af, hvornår naboen må køre.

Jeg er med på, at dette er en udvidelse af debatten, men når pungen skal op, så lad os gøre det rigtigt i stedet for lappeløsninger. Jeg tror, at det vil blive billigere i længden. En ikke udhvilet chauffør er lig med en farlig chauffør.


Kurt Gjelstrup-Jørgensen,
formand for Landsklubben Danske Godschauffører under 3F
Søvej 12
4140 Borup

[add:242]

BREAKING
{{ article.headline }}
0.066|