Lastbil Magasinet støtter sikkerheds-kampagne
Lastbil Magasinet deltager med en stand, når årets store trafiksikkerheds-kampagne ”Trafiksikkerhed i øjenhøjde” starter med et storstilet arrangement på Rådhuspladsen i København på lørdag den 10. april.
Det er DTL og Volvo Lastvogne, der står bag kampagnen, som støttes af en række organisationer og virksomhed med tilknytning til transportbranchen.
Med fokus på 1.-3. klasserne er der udarbejdet et omfattende undervisnings-materiale til færdselsundervisningen, og der følges op med trafiksikkerheds-arrangementer spredt over hele landet.
Holdninger og adfærd
Disse arrangementer følges op af fase-2 arrangementer, hvor transportbranchen samles for at drøfte holdninger og adfærd. Der sættes fokus på sammenhængen mellem adfærd i trafikken, miljøpåvirkning, trafiksikkerhed samt driftsøkonomi.
»Og netop holdninger og adfærd er blevet et stort fokusområde i flere og flere organisationer. Men slet ikke nok,« mener udviklingsdirektør hos DTL, Jens Poul Madsen.
Masser af underholdning
Arrangementet på lørdag varer fra klokken 10 til 15. Åbningen foretages af kulturborgmester Martin Geertsen, og derefter er der underholdning med bl.a. Lars E. Christiansen, B-Boys, Maria Lucia og Benno Bernhard. Der vil desuden være brandslukning, BMW-show samt diverse konkurrencer for publikum.