DEBAT: Rigeligt at tage fat på blandt varebilerne
Hvis de kære politikere gerne vil have mere dokumentation, synes jeg da bare, de skal køre en tur ud på Avedøre Holme sådan mellem 2300 og 0300, for så kan de da sagtens få syn for både overlæs, gamle rustbunker uden bremser og alle mulige nationaliteter på overførselsindkomst.
Men jeg synes også, man skal gå en tand videre baglæns og drage dem, som hyrer dem til underpriser, til ansvar. Det sidste nye inden for branchen er biler på polske plader, der kører reklamer ud, så der er vist rigeligt at tage fat på.
Erik Larsen
Birkeholmen 12, 3. tv.
2680 Solrød Strand
Jamen det er da fint med regler, også for biler under 3500 kg.
Det ville jo nok betyde, at der ville blive ryddet op, også i den kategori (for lastbiler har det jo hjulpet, der er jo ingen, der længere kører med overlæs, overtræder køre-/hviletid, hastighed og lignende?!?) Nej, vel! Kritik er godt... saglig kritik er endnu bedre.
Til DF's Kim Christiansen:
Flyt bare grænsen til 2500 kg (det vil give endnu flere små avisbiler på vejene, alle med overlæs og alle østeuropæere (dette er allerede sket på Fyn).
Frihold bare håndværkerbiler (dette vil bare betyde, at kurerbiler bliver indregistreret som håndværkerbil - ca. 50 % af alle avisbiler på 3500 kg er allerede dette, og det er vist endda lavt sat).
Så lad os få nogle regler, der virker (også for biler over 3500 kg). Alt andet, kan vi jo se i pressen og i politirapporter, er skræmmende.
Erik Clausen
Nederballevej 5
5463 Harndrup
[add:306]