To år efter produktionsstart er aerodynamiske, forlængede førerhuse stadig udelukket fra at indgå i modulvogntog på det danske vejnet. Og intet tyder på, at det ændrer sig foreløbig.
Det er fortsat konklusionen, efter at Færdselsstyrelsen ellers i begyndelsen af året gav grønt lys til at lade de længere kabiner indgå i modulvogntog, selvom den sam...
Danmark lægger stadig nye typer førerhuse på is
Efter internt koks mellem danske myndigheder er forlængede, aerodynamiske førerhuse stadig bandlyst fra det danske vejnet for modulvogntog
DAF XG+ 480 FT af den nye hollandske generation med aerodynamisk front forlænget 16 cm og forlænget førerhus med 33 cm. OK til alm. vogntog - men de danske myndigheder blokerer for at bruge sådan en type til modulvogntog. Foto: Rasmus Grønvig Haargaard
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement