To år efter produktionsstart er aerodynamiske, forlængede førerhuse stadig udelukket fra at indgå i modulvogntog på det danske vejnet. Og intet tyder på, at det ændrer sig foreløbig.
Det er fortsat konklusionen, efter at Færdselsstyrelsen ellers i begyndelsen af året gav grønt lys til at lade de længere kabiner indgå i modulvogntog, selvom den sam...
Danmark lægger stadig nye typer førerhuse på is
Efter internt koks mellem danske myndigheder er forlængede, aerodynamiske førerhuse stadig bandlyst fra det danske vejnet for modulvogntog
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/97081686.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=2249&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=1687&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=0&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=495&accessToken=ef3a428bddbf5fb6ac78f6fdcf0b2125ee39573dcd54f228a2e503e5f48d2036)
DAF XG+ 480 FT af den nye hollandske generation med aerodynamisk front forlænget 16 cm og forlænget førerhus med 33 cm. OK til alm. vogntog - men de danske myndigheder blokerer for at bruge sådan en type til modulvogntog. Foto: Rasmus Grønvig Haargaard
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement