23948sdkhjf

Større krav til transportører: Men mange virksomheder udnytter ikke deres fulde potentiale

Der har aldrig været større fokus på, hvordan man kan optimere pris, løsning og statistik indenfor transport- og logistikbranchen, end der er nu. Men fælles for mange mindre virksomheder er, at de ikke udnytter det potentiale, der ligger i brugen af digital teknologi og IT, og som kan styrke og videreudvikle deres forretning.

Det skriver it-virksomheden LogiSnap, med tidligere 3x34-direktør Brian Sean Tange i spidsen, i en pressemeddelelse .

Logistikvirksomhederne stiller større og større krav til transportørerne om levering af service og feedback på leverancer. Liveopdaterede dashboards, same-day-delivery og konstant feedback er efterhånden normalen i branchen. Der er altså ikke tid til småfejl som fejlkørsel eksempelvis grundet lave broer, smalle gennemkørsler eller andre transportudfordringer som et almindeligt kortsystem ikke tager højde for. For LogiSnap er det vigtigt at være datadrevet, hvormed alle led i kæden har adgang til så meget data som muligt samt muligheden for at samarbejde med eksterne systemer.

LogiSnaps mål er således, at alle skal have mulighed for at benytte sig af relevante produkter og værktøjer, som matcher den enkeltes behov, og hvor der kun betales for det faktiske forbrug og dermed ikke for en række services, som man ikke har behov for.

Som multi-fragtplatform samarbejder LogiSnap med de fleste distributører, transportører og logistikselskaber i Danmark og i udlandet, hvilket betyder at de kan tilbyde mange forskellige løsninger på markedet. Covid-19 og den triste udvikling i Ukraine har desuden sat yderligere skub i digitaliseringen af logistik- og distributionsbranchen.

Kim Vu, Chief Commercial Officer & partner i LogiSnap, siger følgende om samarbejdet med logistikbranchen og transportørerne:

- Vi oplever pt. i transportbranchen en stor efterspørgsel på avancerede ruteoptimeringsløsninger, og med de stigende omkostninger til bl.a. brændstof og ressourcer samt ønsket om reducering af CO2-udledning, er der større interesse for det end nogensinde før. Det gælder både de små- og mellemstore transportører, men det samme gør sig gældende for nogle af de største i branchen, som i højere grad er begyndt at kigge eksternt for sparring omkring innovative løsninger, og som vi er stolte over at være en del af.

 

- Typisk har vores kunder erfaret en reduktion på mellem 5-20% i kørte kilometer og ressourcer, hvilket har en betydelig positiv indvirkning på både miljøet samt bundlinjen hos vores kunder. Vi ser frem til fortsat at være en fremtrædende del af udviklingen af digitale og innovative løsninger.

 

Med en stor produktportefølje, er det muligt for LogiSnap at tilbyde forskellige værktøjer til gavn for hele markedet og den enkelte vognmand, distributør eller transportør. I et samarbejde med kunden, vil det være muligt at levere konkurrencedygtige statistikker, data, ruteplanlægning, pluk&pak, til fordel for hele markedet.

Da LogiSnap blev stiftet, var det særligt med fokus på e-commerce og detailbranchen. Efterspørgslen fra distributionsbranchen var dog ikke at tage fejl af, hvorfor LogiSnap i dag hjælper flere transportører og bygger IT-værktøjer til hjælp og optimering af deres dagligdag.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.047