Kampagne for sikkerhed
VBG har iværksat en sikkerheds-kampagne, rettet mod ejere af tunge køretøjer i Danmark.
»Sikkerhed har altid højeste prioritet for os på VBG, når vi udvikler vore produkter og systemer. Men alle tekniske systemer behøver vedligeholdelse for at bevare det høje sikkerhedsniveau, og det er her, den menneskelige faktor spiller ind. Derfor gennemfører vi den her kampagne over en bred front med udsendelse til 3000 ejere af tunge lastvogne for at minde dem om vigtigheden af den daglige vedligeholdelse, og ligeledes for at bevare sikkerheden ude på vejene,« siger Per Mikkelsen, direktør for VBG Group Sales A/S i Danmark.
Skal smøres hver uge
Kampagnen består af to pjecer – Safety Check og Driver’s Manual. Pjecerne indeholder illustrerede tjeklister med bl.a. smøreinstruktioner og slitage-kontroller, som chaufføren let selv kan udføre.
Begge pjecer kan rekvireres gratis eller downloades fra VBG´s hjemmeside www.vbg.dk i flere eksemplarer, så alle chauffører får mulighed at tage del i sikkerhedsbudskabet.
»Når udstyret vedligeholdes på den rigtige måde, sikres funktionen på mekanisme, signal og låsestift. Mange overser f.eks., at koblingen bør smøres hver uge. At følge kontrolprogrammet er en meget billig forsikring mod ubehagelige hændelser, samtidig med at man forlænger levetiden på koblingen og alt tilbehør,« siger Per Mikkelsen.
[add:156]