23948sdkhjf
Log ind eller opret et abonnement for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Lastbil Magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Annonce
Annonce

Debat: Der er kun én overenskomst

Annonce

Artiklen “Ingen løn før køreskiverne afleveres” har fået Hans Jørgen Hansen, Rødekro til at sende denne kommentar:

“At Tommy Kandstrup tilsyneladende har løn tilgode, kan jeg ikke udtale mig om - for jeg kender ikke den overenskomst, “Det gule hus på Frederiksberg” måtte have med ATL.

Annonce

Men såvidt jeg ved findes der kun én overenskomst på området - og den er imellem ATL og 3F. Og den skal der afregnes efter.

Jeg kan så blive irriteret over, at SP Transport er nødt til at aflønne en "snylter" i henhold til godskørselslovens § 6 stk. 2. Men uanset om snylteren påberåber sig retten til overenskomstmæssig løn, er han i sin fulde ret til - og har pligt til - at medføre diagramarkene for de seneste 28 dage.

Annonce

Kunne sagen omkring diagramarkene ikke løses ved, at en af parterne driblede forbi en kopimaskine. Så kunne kopierne/originalerne anvendes til udregning af den korrekte løn.

P.S.: Stod det til mig, skulle virksomheden have lov til at betale hver en krone, den måtte have tilbageholdt i løn, med en bod på det ti-dobbelte af beløbet.

Annonce

Beløbet skulle så anvises til velgørende formål - evt. KFUM/K. Snylteren skulle ikke have en bøjet jante, da han selv har valgt at stå uden for fællesskabet.”

Hans Jørgen Hansen
Alslevvej 3
6230 Rødekro

Annonce

[add:102]

Annonce
Annonce Annonce
BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|instance-web03