Danske vognmænd blev for nyligt lovet, at de i fremtiden kan køre med op til 34 meter lange vogntog - med såkaldte dobbelt-trailere - i Danmark, Sverige, Norge og Finland. Det er blot den seneste af en række effektiviseringer af vejgodstransporten i Norden.
Men det store fremskridt for vejgodstransporten kan nu stå til at blive skudt ned i flammer...
Lobby frygter for fremtiden for lange og tunge skandinaviske lastvognstog
NLA frygter konsekvenser af nyt EU-forslag

Alex Andersen Ølund er en af de transportvirksomheder, som gerne vil køre med dobbelttrailere. Men nyt EU-direktiv kan ende med at dømme lange og tunge nordiske vogntogskombinationer ude. (Foto: Vejdirektoratet)
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Lastbil Magasinet, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer