Danske vognmænd blev for nyligt lovet, at de i fremtiden kan køre med op til 34 meter lange vogntog - med såkaldte dobbelt-trailere - i Danmark, Sverige, Norge og Finland. Det er blot den seneste af en række effektiviseringer af vejgodstransporten i Norden.
Men det store fremskridt for vejgodstransporten kan nu stå til at blive skudt ned i flammer...
Lobby frygter for fremtiden for lange og tunge skandinaviske lastvognstog
NLA frygter konsekvenser af nyt EU-forslag
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/93311164.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=4572&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=3048&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=0&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=440&accessToken=88b6c1ceafbd71fc610f10a1b4545a92a2b83e0068bd83ed575bb4c4f52257f0)
Alex Andersen Ølund er en af de transportvirksomheder, som gerne vil køre med dobbelttrailere. Men nyt EU-direktiv kan ende med at dømme lange og tunge nordiske vogntogskombinationer ude. (Foto: Vejdirektoratet)
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement