23948sdkhjf

Transport af maskiner og produktionsanlæg kræver specielle trailere

BMS er specialiseret i kraner og lifte men et stort forretningsområde er også transport af blandt andet store produktionsanlæg og maskiner til forskellige brancher. Det kræver specialiserede trailere, og her foretrækker virksomheden Pacton, der forhandles af Ejner Hessel.

Henrik Studsgaard Nielsen er afdelingsleder i BMS Kruse - en specialafdeling, der udfører alt inden for baksning. Dvs. de er specialister i flytning af forskellige typer anlæg for forskellige industrier fra medicinalbranchen til fødevarebranchen.

”Vi kan ikke bruge standardtrailere i vores afdeling. Vi flytter store maskiner, produktionsanlæg, servere og meget andet, og det kræver specielle trailere, der også skal være lukkede. Hvis du fx tager et stort mejeri, der laver forskellige mælkeprodukter osv., så er der nok ikke mange, der tænker over, hvordan produktionsanlægget egentlig er kommet ind i den bygning. Men det er os, der sørger for den slags, så vi er lidt utraditionelle i forhold til andre transportfirmaer,” siger Henrik Studsgaard Nielsen.

Vi kan ikke bruge standardtrailere i vores afdeling. Vi flytter store maskiner, produktionsanlæg, servere og meget andet, og det kræver specielle trailere, der også skal være lukkede. Henrik Studsgaard Nielsen, Afdelingsleder i BMS Kruse

Specielt designede trailere

Langt det meste af det, som afdelingen transporterer, er dyre og følsomme anlæg, der skal bruges indendørs, og derfor er et af kravene til de specielle trailere, at de skal være lukkede, så man undgår fugt og skidt.

”Vi har også nogle krav om, at vi skal kunne lave trailerne højere og bredere efter behov til de forskellige opgaver. Vi skal kunne hæve taget, så vi kan køre med højere ting, end man kan med standardtrailere. Men de skal stadigvæk også kunne indstilles til at være lave ligesom standardtrailerne, når vi kører med normalt gods. Tilsvarende skal vi også kunne gøre siderne bredere, når vi kører med overdimensioneret gods i bredden. Vi kører jo med vores trailere i 10, 15, 20 år, så de skal være så alsidige som muligt.”

Det er mange krav, som fabrikanterne af standardtrailere ikke kan honorere. Hos BMS Kruse falder valget derfor på Pacton, der forhandles af Ejner Hessel. Pacton produceres på en fabrik i Holland, der er gearet til netop at kunne bygge disse specielle trailere.

Når BMS Kruse har brug for en trailer, så tager de kontakt til Ejner Hessel, præsenterer en lang række krav og spørger om de kan bygge en trailer, der opfylder ønskerne.

”De laver derefter de nødvendige beregninger m.v. og præsenterer os for en detaljeret tegning. Derfra har vi så en tæt dialog, der bringer os til det fælles mål med noget de kan bygge, og noget vi kan bruge. Vi har købt otte Pacton-trailere inden for de seneste tre år,” siger Henrik Studsgaard Nielsen og tilføjer, at afdelingen netop har fået leveret en ny trailer af Ejner Hessel i Brande.

Henrik Korsdal står i spidsen for trailersalget hos Ejner Hessel, og oplever stor interesse for netop Pacton-trailerne, foruden de andre mærker – CMT, Scheuerle og LECI.

Stor efterspørgsel fra flere brancher

BMS Kruse har travlt for tiden, og det er hans opfattelse, at det er en afspejling af, at mange industrivirksomheder har haft problemer med produktion i Asien de senere år som følge af Covid-19, energikrise, leveringsproblemer m.v. Derfor bliver der i industrien i både Danmark og andre steder i Europa investeret i en større hjemlig produktion.

Generelt fylder medicinalindustrien meget for BMS, som aktuelt er i gang med en større opgave for Novo Nordisk. Der er også en vedholdende stor efterspørgsel fra fødevarebranchen i form af bl.a. mejerier og slagterier.

”Emballageindustrien fylder også en hel del - den store online handel betyder jo, at rigtig meget skal pakkes ind i forskellig emballage og sendes. I de senere år har vi også været involveret i etableringen af store datacentre rundt om med store transformere, servere, kølingsanlæg osv. Det omfatter Meta i Odense, Google i Fredericia og Apple i Tjele. Vi udskifter også rulletrapper i bl.a. stormagasiner. Alle de rulletrapper, der blev sat op der i 60'erne og 70'erne, er jo slidt op nu,” siger Henrik Studsgaard Nielsen.

Om Ejner Hessel

Ejner Hessel A/S er Danmarks største bilforhandler - mærkerne omfatter Ford, Renault, Dacia og Mercedes-Benz. I juni 2022 overtog Ejner Hessel importen af Mercedes-Benz lastbiler i Danmark. Virksomheden har rod i vognmandsverdenen. Måske er det derfor, vi har så let ved at forstå, at vores job er at få din bil ud at køre igen i en fart. Uanset om bilen er din forretning eller din privatsag. Uanset om du er en stor eller en lille kunde. Dit behov for hurtig, ordentlig og ærlig service er det, der driver os.

Kilde: Ejner Hessel A/S

Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.126